Ako si vybrať reklamu na Sme.sk

Uvažujete o reklame na internete? Ako sa orientovať v ponuke inzercie na Sme.sk? Aké sú základné typy reklamy či druhy bannerov? Čo sú pr články, videoreklama, mobilná reklama? Ponúkame vám orientačné body pre výber vhodných typov, formátov a cien reklamy na Sme.sk, spolu s ich ukážkami.


Chcete inzerovať programaticky? Čítajte viac v článku Programatické dohody na Sme.sk – najčastejšie otázky


Vyberáme reklamu na Sme.sk podľa typov

Plošná  reklama (bannery) – popis formátov, ukážky
Textová reklama (pr články) – popis formátov, ukážky.
Videoreklama (inzertné spoty) – popis formátov, ukážky.
Mobilná reklama (mobilné bannery) – viac formátov, ukážky.


Tip: Pozrite si prehľad:
Reklamné produkty Sme.sk – interaktívne ukážky a popis hlavných reklamných formátov

 

Výhody jednotlivých typov reklamy

Bannery: Ich primárne poslanie je budovanie značky. Dokážu dobre upútať pozornosť veľkého množstva ľudí; poskytujú prakticky neobmedzený priestor pre kreativitu; ich účinnosť je dobre merateľná. Server Sme.sk preferuje štandardné bannery umiestnené na pevných miestach webu (ich správanie je v medziach určitého rozmeru).

Textová reklama (pr články): Pravidelným publikovaním kvalitných článkov je možné získať veľa nových zákazníkov, ktorí sa budú ku vám vracať. Výhodou pr článkov je aj možnosť vysokej miery optimalizácie ich textu pre vyhľadávače, a tiež dlhšia životnosť článkov oproti bannerom.  V ponuke máme aj textové riešenia pre natívnu reklamu. Viac o natívnej reklame aj TU. Rovnako ako bannery, sú dobre merateľnéPozrite si Reklamné formáty na SME.sk podľa CTR.

Videoreklama – predovšetkým ide o inzertné spoty prehrávané pred /alebo počas /alebo po obsahu videa. Spoty majú obvykle 15 – 30 sekúnd a sú umiestnené vo videoobsahu v prípade Sme.sk vo videách spravodajskej televízie Tv.Sme.sk. Ich účinnosť prevyšuje štandardné bannery; produkcia či adaptácia spotov je však oproti bannerom nákladnejšia.

Mobilná reklama: Spravidla ide o bannery rozmerov prispôsobených pre telefóny a tablety. Bannerová kampaň s cielením na mobilné zariadenia a aplikácie je už dnes bežnou súčasťou kampaní. Sme.sk prostredníctvom mobilných zariadení navštevuje mesačne 1.107.199* reálnych užívateľov, tj. približne každý druhý návštevník využíva na prehliadanie webu Sme.sk práve mobilné zariadenia (*Zdroj: AIMmonitor, návštevníci celkom, júl, 2016).

Ceny reklamy na Sme.sk podľa typov

Bannery stoja v prepočte na CPT (cena za tisíc zobrazení) od 4 do 14€, v závislosti od typu kampane, formátu, cielenia a zariadenia (viac v  platnom Cenníku plošnej reklamy na Sme.sk).

Textová reklama (pr články): cena zverejnenia pr článku na 24 hodín závisí od umiestnenia. Ak je článok v prémiovom obsahu (napr. hlavná stránka Sme.sk) – stojí od 2000€; na top pozícii 5000€. V bežnej sekcii je cena 400€ /deň, a neprémiovom obsahu 150€ na neobmedzený čas. (Viac v  platnom Cenníku textovej reklamy na Sme.sk).

Videoreklama sa spoplatňuje podobne ako je tomu u bannerov, priemerná cena je 45€ za 1000 zobrazení inzertného spotu. (Viac v  platnom Cenníku videoreklamy na Sme.sk).

Mobilná reklama: Ceny za 1000 zobrazení (CPT) štandardného banneru 300×300 pixelov v mobilnej aplikácii alebo v responzívnom dizajne Sme.sk sú 4€ a riadia sa platným Cenníkom plošnej reklamy na Sme.sk.

(Upozornenie: Zmeny cien uvádzané v tomto článku sú vyhradené.  Aktuálne ceny reklamy na Sme.sk sú dostupné TU. Všetky uvádzané ceny sú bez dph).  

Koľko stojí kampaň

To závisí od zámeru aké typy a formy reklamy chcete použiť,  konkrétneho umiestnenia reklamy (sekcie) a tiež dĺžky kampane. Spodná hranica skromnej kampane, ktorá má byť zmysluplná, obvykle začína na úrovni niekoľko sto eur.


Čo ak si neviem vybrať?

Na Sme.sk neponúkame len reklamný priestor, ale odporúčame efektívne riešenia, ktoré vám poradia naši špecialisti. Ak si neviete vybrať vhodnú kombináciu, kontaktujte nás na internet@petitpress.sk alebo volajte 02/59 233 227 – poradíme vám s ohľadom na váš konkrétny zámer. Viac info aj na inzercia.sme.sk.


Tip: Pozrite si odpovede na často kladené otázky (F.A.Q.) na tému inzercia na Sme.sk.


(Aktualizácia cien v článku: 13.6.2018. Zmeny cien sú vyhradené!)


Neprehliadnite

Ako nakupovať
programatickú (RTB) reklamu?
Téma:
Koľko stojí reklama?
Téma:
Čo je CTR, Klik, PV?
Téma:
PR články zadarmo?
Téma:
Ako na fotografie?
Téma:
Ako na hyperlinky
v PR článkoch?
Téma:
previous arrow
next arrow
Shadow
Slider

Autor:



 

Najnovšie články

Photo: Pixabay.com

IAB: Sedemnásť percent displejovej reklamy je na Slovensku nakupovaných programaticky

Online reklama v prvom polroku 2018 rástla. Za 43-percentným rastom programatickej reklamy v porovnaní ...
Čítať Viac
Photo: Pixabay.com

Sme.sk začalo blokovať obsah používateľom s adblockom

Sme.sk začalo blokovať obsah používateľom s adblockom. Používatelia, ktorí si rozšírením blokujú internetové ...
Čítať Viac
Photo: Pixabay.com

Exchange bidding ako ďalší programatický zdroj príjmov pre médiá

Google Ad Manager (donedávna Doubleclick for Publishers) umožňuje majiteľom webových stránok ktorí ho ...
Čítať Viac
Foto: Pixabay.com

Môže byť plošná online natíva zaujímavá aj pre užívateľov?

Nedávno sme na serveri Sme.sk začali používať natívnu plošnú online reklamu. Jej kľúčové ...
Čítať Viac
Photo: Pixabay.com

Za online spravodajstvo platilo vlani 11 percent Slovákov

Podľa poslednej štúdie Digital News Report 2018, ktorú publikoval Reuters Institute for the ...
Čítať Viac
Foto: Pixabay.com

Yield management programatického predaja online reklamy

Prečo sa vlastne zaoberať riadením programatického predaja, keď je to predsa „automatizované“? Nuž ...
Čítať Viac
Photo: Pixabay.com

Programatic na Sme.sk: Reklamné pozície na Hlavnej stránke

Programatické dohody na Sme.sk možno zacieliť napríklad na veľkosť reklamnej plochy (odporúčané sú ...
Čítať Viac