Photo: Pixabay.com

Za online spravodajstvo platilo vlani 11 percent Slovákov

Podľa poslednej štúdie Digital News Report 2018, ktorú publikoval Reuters Institute for the Study of Journalism, za online spravodajstvo platilo vlani 11% Slovákov. Lídrom bolo Nórsko s 30%-ným podielom platiacich užívateľov spravodajského obsahu na webe a na chvoste rebríčka bolo Grécko so 6-mi percentami._

Kliknutím otvoríte kompletnú štúdiu na lokalite reutersinstitute.politics.ox.ac.uk


Pri prieskume platenia za obsah odpovedali respondenti na otázku „Zaplatili ste za spravodajský online obsah alebo ste v uplynulom roku získali prístup k plateným spravodajským online službám? (Môže ísť o digitálne predplatné, kombinované digitálne / tlačové predplatné alebo jednorazovú platbu za článok alebo aplikáciu alebo e-vydanie).“

Viete koľko stojí platený online obsah na slovenských weboch?

Médium / predplatné RočnéMesačné
Denník N*58,8€4,9€
Sme.sk29€3,9€
Trend Digital49€4,45€
.týždeň Digital * 58,8€4,9€
Poznámky k tabuľke: Len digitálne médiá bez kombinácie s printom). * Denník N a .týždeň nemajú v ponuke ročné digitálne predplatné, t.j.cena je vyrátaná ako 12-násobok mesačného. Ceny predplatného sú štandardné (nezľavnené), platné k 28.6.2018. Zdroj: Weby médií.

Štúdia Digital News Report 2018, monitorujúca médiá takmer v štyroch desiatkach krajín sveta napríklad uvádza, že adblok, teda nástroj na blokovanie reklamy má nainštalovaných 23% slovenských užívateľov (lídrom sú Gréci so 42%-ami), najdôveryhodnejšou značkou medzi slovenskými médiami je TA3 (pred STV a Rádiom Expres) a jednotkou medzi sociálnymi sieťami je Facebook. Bezmála 150-stranová štúdia sa pomerne podrobne zaoberá aj problematikou dôveryhodnosti médií ako zdroja informácií.

Zdroj: Digital News Report 2018.


Prečítajte si aj: Spravodajský portál SME.sk za dva roky takmer zdvojnásobil počet digitálnych predplatiteľov.


Neprehliadnite:


Ako nakupovať
programatickú (RTB) reklamu?
Téma:
Koľko stojí reklama?
Téma:
Čo je CTR, Klik, PV?
Téma:
PR články zadarmo?
Téma:
Ako na fotografie?
Téma:
Ako na hyperlinky
v PR článkoch?
Téma:
previous arrow
next arrow
Ako nakupovať programatickú (RTB) reklamu?
Shadow
Slider

© Vladimír Martinka

Autor je expert na online reklamu servera Sme.sk. Okrem riadenia viacerých online projektov sa už niekoľko rokov venuje programatickému predaju (preferred deals, programmatic guaranteed), yield managementu a programatickej analytike. Je autorom a administrátorom blogu Reklama.sme.sk.