Ako si vybrať reklamu na Sme.sk

Uvažujete o reklame na internete? Ako sa orientovať v ponuke inzercie na Sme.sk? Aké sú základné typy reklamy či druhy bannerov? Čo sú pr články, videoreklama, mobilná reklama? Ponúkame vám orientačné body pre výber vhodných typov, formátov a cien reklamy na Sme.sk, spolu s ich ukážkami.

Vyberáme reklamu na Sme.sk podľa typov

Plošná  reklama (bannery) – príklad: formát Screenviac formátov – ukážky.
Textová reklama (pr články) – príklady umiestnenia: PR články na Hlavnej stránke Sme.sk. Viac formátov – ukážky.
Videoreklama – inzertné spoty – viac formátov – ukážky.
Mobilná reklama – viac formátov – ukážky.


Tip: Pozrite si
Reklamné produkty Sme.sk – interaktívne ukážky a popis hlavných reklamných formátov

 


Výhody jednotlivých typov reklamy

Bannery: Ich primárne poslanie je budovanie značky. Dokážu dobre upútať pozornosť veľkého množstva ľudí; poskytujú prakticky neobmedzený priestor pre kreativitu; ich účinnosť je dobre merateľná. Server Sme.sk preferuje štandardné bannery umiestnené na pevných miestach webu (ich správanie je v medziach určitého rozmeru).

Textová reklama (pr články): Pravidelným publikovaním kvalitných článkov je možné získať veľa nových zákazníkov, ktorí sa budú ku vám vracať. Výhodou pr článkov je aj možnosť vysokej miery optimalizácie ich textu pre vyhľadávače, a tiež dlhšia životnosť článkov oproti bannerom. Rovnako ako bannery, sú dobre merateľné.
Pozrite si Reklamné formáty na SME.sk podľa CTR:

Videoreklama – predovšetkým ide o inzertné spoty prehrávané pred /alebo počas /alebo po obsahu videa. Spoty majú obvykle 15 – 30 sekúnd a sú umiestnené vo videoobsahu, v prípade Sme.sk vo videách spravodajskej televízie Tv.Sme.sk. Ich účinnosť prevyšuje štandardné bannery; produkcia či adaptácia spotov je však oproti bannerom nákladnejšia.

Mobilná reklama: Spravidla ide o bannery rozmerov prispôsobených pre telefóny a tablety. Bannerová kampaň s cielením na mobilné zariadenia a aplikácie je už dnes bežnou súčasťou kampaní. Sme.sk prostredníctvom mobilných zariadení navštevuje mesačne 1.107.199* reálnych užívateľov, tj. približne každý druhý návštevník využíva na prehliadanie webu Sme.sk práve mobilné zariadenia (*Zdroj: AIMmonitor, návštevníci celkom, júl, 2016).

Ceny reklamy na Sme.sk podľa typov

Bannery stoja v prepočte na CPT (cena za tisíc zobrazení) od 4 do 14 €, v závislosti od typu kampane, formátu, cielenia a zariadenia (viac v Cenníku plošnej reklamy na Sme.sk).
Náhľad Cenníka plošnej reklamy na Sme.sk od 1.11.2016:

Textová reklama (pr články): cena zverejnenia pr článku na 24 hodín závisí od umiestnenia. Ak je článok v prémiovom obsahu (napr. hlavná stránka Sme.sk) – stojí od 1500 €; na top pozícii  viac ako trojnásobok. V bežnej sekcii je cena 400 € /deň, a neprémiovom obsahu 150 € na neobmedzený čas.

Videoreklama sa spoplatňuje podobne ako je tomu u bannerov, priemerná cena je 30€ za 1000 zobrazení inzertného spotu.

Mobilná reklama: Ceny za 1000 zobrazení (CPT) štandardného banneru 300×300 pixelov v mobilnej aplikácii alebo v responzívnom dizajne Sme.sk sú 4€ a riadia sa Cenníkom plošnej reklamy na Sme.sk.



Koľko stojí kampaň

To závisí od zámeru aké typy a formy reklamy chcete použiť,  konkrétneho umiestnenia reklamy (sekcie) a tiež dĺžky kampane. Spodná hranica skromnej kampane, ktorá má byť zmysluplná, obvykle začína na úrovni niekoľko sto eur.

Čo ak si neviem vybrať?

Na Sme.sk neponúkame len reklamný priestor, ale odporúčame efektívne riešenia, ktoré vám poradia naši špecialisti. Ak si neviete vybrať vhodnú kombináciu, kontaktujte nás na internet@petitpress.sk alebo volajte 02/59 233 227 – poradíme vám s ohľadom na váš konkrétny zámer. Viac info aj na inzercia.sme.sk.

Tip: pozrite si odpovede na často kladené otázky (F.A.Q.) na tému inzercia na Sme.sk.


(Aktualizácia cien v článku: 14.12.2016. Ceny v texte sú uvádzané bez dph).


Neprehliadnite

Foto: Pixabay.com

Téma:

Zvýšte účinnosť
vášho PR článku

Kde objednať efektívnu
reklamu?

Téma:

Päť dôvodov pre
pr články na webe

Téma:

Učte sa na cudzích
chybách

Téma:

Dobré miesto
pre vaše PR

Téma:

Arrow
Arrow
Čo znamená avizovať titulok pr článku vo widgete Tlačové správy SME
Shadow
Slider

Autor:




 

Pridajte komentár