Ako na hyperlinky v PR článkoch

string-823252_640
Publikujete PR články? Určite nezabudnite na hyperlinky v texte. Pomôžu čitateľa zmeniť na vášho potenciálneho zákazníka. Hoci len tak, že mu umožnia rýchlo nájsť v texte kontakt na vašu firmu.

Prečo vkladať hyperlinky
Väčšina zadávateľov vkladá do komerčných článkov hyperlinky, teda odkazy z článku, ktoré dovedú užívateľa na cieľovú webovú stránku. Tí, čo odkazy v textoch nepoužívajú strácajú jednu z hlavných výhod: ponúknuť viac informácií a umožniť interakciu (vyplniť kontaktný formulár, pridať príspevok, prejsť na často kladené otázky alebo zatelefonovať predajcovi produktu, o ktorom sa píše v článku).

S počtom to netreba preháňať
Optimálne je použiť dva až päť odkazov, podľa celkovej dĺžky textu článku. Ich rozumný počet umožňuje nasmerovať čitateľa na konkrétny zámer. Vaše odkazy by mali vystihnúť podstatu. Tá zodpovedá vhodne zvoleným kľúčovým slovám. Napríklad správne je linkovať slovné spojenia typu zapojiť sa do súťaže, vyžiadať si katalóg, skúšobná jazda, zakúpiť vstupenky, stiahnuť si cenník, alebo povedzme objednať si termín.


Vkladáme hyperlinky
Pri písaní textu vám každý nástroj (textový editor) túto možnosť ponúka. V texte treba označiť (myšou) určité slovo alebo slovné spojenie a vložiť adresu, t.j. prepojenie na vašu web stránku (alebo dokument či súbor s cenníkom uložený na vašom serveri). Prečítajte si: Ako vložiť do textu správy hyperlink v službe tlacovespravy.sme.sk.

Linkujte kontakty
Dobrým spôsobom, ako čitateľa zmeniť na potenciálneho zákazníka, je umožniť mu rýchlo nájsť v článku kontakt na vašu firmu. Nie každý totiž vo vašom texte nájde to, čo presne chcel nájsť.  V texte stačí „nalinkovať“ slovo kontakt na podstránku vášho webu, alebo priamo na váš e-mail – užívateľ jedným klikom môže rovno napísať na vašu adresu.


Neprehliadnite

Koľko stojí reklama?
Téma:
Čo je CTR, Klik, PV?
Téma:
PR články zadarmo?
Téma:
Ako na fotografie?
Téma:
3,90€ na mesiac?
Téma:
Účinnejšie blogy?
Téma:
Ako na hyperlinky
v PR článkoch?
Téma:
Sledujte
reklama.sme.sk/#news
Čo je nové:
Arrow
Arrow
Newslettre a informácie o reklame na Sme.sk
Shadow
Slider


Fotografie v tele článku? S hyperlinkom!

Obrázky sú najviac vnímanou časťou PR článkov. Preto smerujte odklik z fotografie  na vašu stránku, napríklad s podrobnosťami o vyobrazenom produkte, alebo do eshopu pre zakúpenie produktu. Nezabudnite na alternatívny text k obrázku: Ak čitateľ prejde myšou na fotografiu, zobrazí sa mu odporúčanie na želanú akciu (zakúpiť vstupenky, vyžiadať si katalóg). Prečítajte si: Ako na tlacovespravy.sme.sk vkladať hyperlink do fotografie.
 
Nalinkovaný zdroj zvyšuje kredit článku
Uvádzať zdroj článku pomáha orientovať sa čitateľovi, dáva mu možnosť reagovať na text, polemizovať. A zadávateľovi umožňuje získať spätnú väzbu. Uvádzajte podpis / zdroj článku vo forme hyperlinku alebo linkujte informácie o ďalších článkoch autora. Aj podpis s odkazom na PR agentúru zvyšuje kredit článku, prípadne predíde nedorozumeniam či pochybnostiam.


Autor:



Pridajte komentár